Урок зарубіжної літератури в 6-А класі
Розвиток критичного мислення на уроках української літератури
У 6-А класі був
проведений урок виразного читання. Традиційний урок зарубіжної літератури лише кількома
штрихами перетворився на конкурс театральних труп. Результатом уроку задоволені
всі:учні та педагог.
Одним з головних завдань сучасної освіти
є навчити учнів такого сприйняття навчального матеріалу, в процесі якого
інформацію можна розуміти, сприймати, порівнювати з особистим досвідом і на її
ґрунті формувати аналітичне судження.
Для
формування навичок критичного мислення на уроках української літератури Ірина
Анатоліївна Липка використовує різноманітні джерела інформації: документи,
фотографії, твори мистецтва.
Використання фільмів на уроках не перетворюється в кіносеанс, адже під час «читання» і обговорення медіатекстів учні не повинні лише пасивно переглядати, усно обговорювати побачене.
Використання фільмів на уроках не перетворюється в кіносеанс, адже під час «читання» і обговорення медіатекстів учні не повинні лише пасивно переглядати, усно обговорювати побачене.
Так,
07 вересня 2017 року на уроці української літератури в 11 класі вивчалася тема
«Українська література ХХ століття. Духовне відродження нації першої третини ХХ
століття». Вона була розкрита учителем через роботу з документальним фільмом
«Червоний ренесанс» (режисери Віктор Шкурін, Олександр Фролов).
З
кінокадрами старшокласники вчилися працювати самостійно, виконуючи практичне
завдання. Робота на уроці перетворилася на аналіз медіатексту – вивчення та
трактування (декодування) – через пошук фактів, суджень та слів-маркерів.
Такий прийом критичного мислення дозволяє формувати вміння самостійно і
глибоко осмислювати медіатексти, ретельно їх опрацьовувати, пильно вдивлятися в
деталі, що особливо важливе в умовах інтенсифікації інформаційного потоку![]() |
Перегляд фільму "Червоний ренесанс" |
![]() |
Пошук у медіатексті фактів, суджень та слів-маркерів |
Немає коментарів:
Дописати коментар